Legia Warszawa sfinalizowała bardzo ważną umowę z głównym sponsorem klubu. Na jej mocy Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie będzie sponsorem stołecznej drużyny przynajmniej do końca sezonu 2021/2022. Uwagę przykuwa też fakt, że nowa umowa jest dla Legii dużo korzystniejsza, ponieważ wpływy od sponsora będą o około 20 procent wyższe niż do tej pory.
🎶Jesteśmy z Wami, hej Legio jesteśmy z Wami! 🎶
— eFortuna.pl (@eFortunapl) 14 lutego 2019
Gramy dalej z @LegiaWarszawa! 🏆 @KomarczukK @DariuszMioduski #FortunaSprzyja #UkochanaMa #CałaLegiaZawszeRazem https://t.co/k92xD7tXIv
Fortuna sponsoruje Legię Warszawa już od 2014 roku, współpraca cały czas się rozwija. Jak widać obie strony są z niej bardzo zadowolone, skoro postanowiono ją przedłużyć na kolejnych kilka lat. W nowym kontrakcie znalazło się kilka ciekawych zapisów, m.in.:
- wspólny budżet marketingowy,
- większe wpływy.
Logo Fortuny jest doskonale widoczne na koszulkach graczy Legii, na przedniej ich części. Firma może jednak liczyć na znacznie bardziej rozbudowaną reklamę, np. w mediach społecznościowych stołecznego klubu, czy też w innych formach, przy okazji rozgrywania spotkań przez Legię w Ekstraklasie oraz na arenie międzynarodowej.
Istotne fakty
Fortuna odnosi na tej współpracy bardzo duże korzyści. W samym 2018 roku Legia zapewniła firmie ponad 70 milionów złotych w ramach ekwiwalentu medialnego. W czasie całej współpracy wartość ta przekroczyła już 400 milionów złotych.
Ciekawostką jest też fakt, że logotypy sponsorów Legii Warszawa były ukazywane w przekazach medialnych ponad 48 tysięcy razy, więc każda osoba mogła się z nimi bardzo dokładnie zapoznać i zwiększyć świadomość o pewnych markach, występujących na polskim rynku.
Legia posiada oczywiście kilku sponsorów, Fortuna jest jednak tym głównym. Oprócz Fortuny wśród sponsorów Legii Warszawa wyróżnia się takie marki jak: 4Move, Królewskie oraz Cashback World. Nawiązywane są także mniejsze umowy z partnerami handlowymi, takimi jak: Pepsi, Holiday Inn, Toyota, Came, Enel Med oraz Ele Taxi.
Od połowy roku 2017 do połowy roku 2018 wpływy Legii z reklam sięgnęły kwoty 27,11 miliona złotych, natomiast rok wcześniej była to jeszcze wyższa kwota, ponieważ osiągnęła ona wartość 27,55 miliona złotych. Jak widać takie umowy reklamowe i partnerskie przyczyniają się do tego, że Legia może szczycić się dość pokaźnym budżetem jak na polskie warunki ligowe.
W ostatnich latach Legia Warszawa jest zdecydowanie najmocniejszą ekipą w polskiej lidze. Od 2013 roku praktycznie nieprzerwanie jest mistrzem Polski (ta sztuka nie powiodła im się zaledwie jeden raz). Ponadto od tego momentu Legia wygrała także cztery razy rozgrywki w ramach Pucharu Polski i reprezentowała kraj w rozgrywkach Ligi Mistrzów, grając m.in. z Realem Madryt.